Genelec Japan Inc:in toimitusjohtaja Kanji Murai
Nimeni on Kanji Murai ja olen Genelec Japan Inc:in toimitusjohtaja.
Perustin Genelec Japanin heinäkuussa 2017, joten tämä on kuudes vuoteni Genelecien parissa. Muistan erittäin hyvin ensimmäisen vierailuni Genelecin pääkonttorilla Iisalmessa, kauniin järven rannalla. Alusta saakka Genelec on kasvanut, kehittynyt ja valmistanut kaiuttimia tuossa pienessä kaupungissa - vain muutaman sadan kilometrin päässä napapiiriltä. Siellä työllistetään paikallisia ihmisiä, kohdellaan ympäristöä suurella kunnioituksella, ylläpidetään korkeita laatustandardeja ja innovoidaan jatkuvasti – ja lähetetään Genelecin legendaarisia kaiuttimia maailmalle. Ensimmäisellä vierailullani yllätyin, että tällä yrityksellä on lähes 40 vuoden historia ja tänä vuonna juhlimme jo 45. vuotta.
Toinen asia, joka jäi mieleeni ensimmäisellä vierailullani, oli oppia, että yrityksen perustamisesta, eli vuodesta 1978 lähtien, jokaiseen Genelec-kaiuttimeen on liitetty ainutlaatuinen sarjanumero ja että valmistuksen aikana käytetyt osat ja kalibrointitiedot on aina kirjattu ylös toimitushetkellä. Tämä on yksi yrityskulttuurin osa-alue, joka on alusta asti osoittanut sitoutumista tarjota pitkäikäisiä ratkaisuja asiakkaille. Oma työni Japanissa on tarjota alueellisille asiakkaillemme paras mahdollinen äänentoistojärjestelmä ja palvelu, jotta he voivat nauttia korkealaatuisista ja kestävistä kaiuttimistamme täysin rauhallisin mielin.
Tiimimme tavoitteena Japanissa on auttaa potentiaalisia asiakkaitamme löytämään Genelec ja tarjoamaan ratkaisut, jotka ovat ihanteellisia juuri heidän tarpeisiinsa. Auttaakseni tiimiämme tämän saavuttamisessa, keskityn varmistamaan, että kaikki osa-alueet – asiakaspalvelu, myynti, markkinointi ja logistiikka – toimivat saumattomasti. Olen ylpeä voidessani sanoa, että koko tiimi työskentelee ahkerasti sen eteen. Se, mistä olen eniten nauttinut työskennellessäni Genelecin kanssa, on asiakkaidemme tyytyväiset reaktiot. On uskomattoman hienoa päästä jakamaan heidän kanssaan tunne siitä, kun he ovat tyytyväisiä ja jopa liikuttuneita kaiuttimiemme tarjoamasta äänenlaadusta.
Minulla on monia muistoja tästä yrityksestä, mutta yksi todella unohtumaton on se, kun vierailin yli sata vuotta vanhassa saunassa, joka sijaitsee järven rannalla Genelecin pääkonttorin vieressä. Sinä päivänä rohkaisin mieleni ja hikeä valuen hyppäsin alastomana viileään järveen – kuten perinteeseen kuuluu Suomessa. Se oli hetki, jolloin pystyin nauttimaan täysillä pohjoismaisesta elämästä!
Perheeseeni kuuluu viisi henkilöä: vaimoni, kolme lastamme ja minä. Kaikki kolme lastamme ovat nyt naimisissa ja meillä on kolme lastenlasta, joten olemme muodostuneet suureksi perheeksi. Vapaapäivinä vaimoni ja minä rakastamme käydä kuumissa lähteissä, juoda sakea ja syödä sobanuudeleita, joten järjestämme usein matkoja kuumien lähteiden lomakohteisiin.
Siitä lähtien kun aloitin työskentelyn Genelecin kanssa, minulla on ollut entistä enemmän mahdollisuuksia pohtia kestävää kehitystä ja oppia siitä lisää. Täytyy sanoa, että Japanissa – missä "Mottainai = Mitä tuhlausta!" -ajatus on kaiken perusta – meillä on hyvin korkeat standardit kestävälle elämäntavalle. Tässä kulttuurissa arvostamme minimalistista ja yksinkertaista elämäntapaa, käytämme asioita, jotka ovat hyödyllisiä ja joista pidämme, ja vaalimme niitä niin pitkään kuin mahdollista – vähentäen jätettä ja heittämällä vähemmän pois. Genelecin asiakaspalvelu ja huolto on suunniteltu niin, että asiakkaidemme on mahdollista nauttia kaiuttimistamme 20, 30 tai jopa 40 vuoden ajan, mikä on täysin linjassa ajattelutapamme kanssa.
Lopuksi haluan sanoa, että Genelecin arvot ovat yksinkertaiset: usko, innostus, rehellisyys, kunnioitus ja oikeudenmukaisuus, ja jos koskaan Genelec Japanissa olemme eksyksissä, palaamme näihin arvoihin ja käytämme niitä inspiraationa ratkaisuihimme.
Terveisiä työkaverilta
Genelecin arvot kuvaavat täydellisesti myös Kanjin jokapäiväistä asennetta. Kanjin tapauksessa mielestäni nämä arvot voidaan tiivistää yksinkertaisesti rakkaudeksi sitä kohtaan, mitä hän tekee. Kanjin "rakkaus" Geneleciä kohtaan on tärkein syy, miksi minäkin halusin työskennellä täällä. Hän miettii aina, kuinka voimme parhaalla mahdollisella tavalla vastata äänentoiston vaatimuksiin, ratkaista asiakkaiden ongelmat ja välittää Genelec-tietoisuutta ihmisille Japanissa.
Toinen tärkeä asia on, että hän ehdottomasti elää ja hengittää ääntä. Hänen intohimonsa äänentoistoon on auttanut minua ymmärtämään ja kunnioittamaan Genelec-brändiä erittäin syvällisesti.
Työkaverisi, Yosuke Asada